dijous, 26 de juliol del 2018

Parada a Ayutthaya


Aquest matí m'he llevat d'hora, si més no per ser vacances, i he anat a buscar, amb un tuk-tuk, el bus cap a Ayutthaya.
En un parell d'hores ja he arribat i he anat a deixar la motxilla a l'alberg. Com gairebé arreu, abans d'entrar t'has de descalçar. Hi ha qui no li agradarà, però a mi és quelcom que m'agrada.



Després he anat a voltar. Ayutthaya és un indret arqueològic, amb moltes ruïnes de quan era la capital de Siam. Ara, després de veure la primera, el wat Maha That, he optat per llogar una bici i crec que devia ser la del Piranya, del Xanquete, de vella que es veia. Les distàncies són llargues i arreu hi ha monuments. Cadascun té alguna cosa interessant. El primer tenia un cap de Buda enmig d'un arbre. Un altre, el wat Lokayasuthanam, un Buda enorme estirat i així anar fent, anar visitant.
L'altre dia en un temple un monjo em va esquitxar amb aigua i em va donar un fil de la sort. Avui m'han donat unes flors, encens i una fulla d'or perquè l'enganxés a un Buda. També dóna sort, com tot el que em volia vendre i és que amb tanta sort, què pot sortir malament?



Anar en bici per aquí és una experiència vital. Res de distàncies de seguretat, menys prioritats i a sobre, condueixen com els anglesos, per la dreta, però me n'he sortit. La sort que us deia.
En un altre temple he tingut l'oportunitat de pujar en un elefant. Si bé amb remordiments, són uns animals majestuosos que haurien de campar lliures, de fet com tots, he acabat pujant-hi. Sí, turistada, però he caigut en la temptació.
Després, amb la bici de nou, com si cerqués en Xanquete desesperat, he anat voltant. Ben perdut. Perquè tot es veu igual i amb res em desoriento. Tots els carrers estan plens de gent venent, temples, parcs i costa trobar referències i més quan gairebé tots els cartells estan escrits en thai.



Demà seguiré voltant per aquí, potser pel mercat que té certa fama i al vespre, si trobo bitllet ja marxaré amb el bus cap a Chiang Mai on passaré un parell de nits.

Per veure més fotos cliqueu aquí.