dilluns, 30 d’abril del 2018

Retorn a Sant Maurici

Ahir ens vàrem passar la tarda entre jocs de taula i anades a la teulada del refugi a estirar-nos a prendre el sol, quan sortia, per gaudir dels cims del davant i l'escalforeta de l'astre rei.
Aquest matí però, el dia s'ha llevat tapat. De nit hi ha hagut tempesta i de bon matí, la tempesta s'ha transformat en una nevada abundant i els cims tapats.
Ens hem estat esperant per veure si afluixava però en comptes d'això, ha anat augmentant. Cap a quarts de deu però, ha afluixat un xic i hem decidit sortir. Primer hem pensat seguir el recorregut que teníem marcat, fins al Blanc, però l'absència de traces, tot colgat de neu, la boira i la nevada, a més de la llargada de la jornada, ens ha fet desistir i hem decidit desfer el camí cap al Portarró.
El paisatge era ben diferent d'ahir. La neu ho cobria tot i de fet, el recorregut es veia ben canviat, tot i ser el mateix. Abans del Portarró però, ha sortir el sol una estona, per tapar-se altre cop definitivament.

Avui la neu era més pesada, més humida, d'aquella que quan avances amb les pells de foca, s'enganxa i forma pans de neu i costa lliscar. De fet la pujada ha estat molt dura, mot cansada. suàvem a raig. Hem anat pujant fent alguna pala fins al Portarró on hem arribat i la boira s'ha tornat més espessa.
Des d'allà hem començat la baixada. Una baixada impressionant. La qualitat de la neu, per baixar i sense pells de foca, era boníssima i gràcies a això hem baixat per algunes pales molt dretes. Moltíssim. D'aquelles que a a cada gir no saps si perdrès l'equilibri i cauràs. Fins i tot, de com gaudíem, hem decidit deixar el camí principal i anar directes cap al llac per un torrent dretot, però que prometia una bona baixada. Ara bé, al final d'aquest torrent, animats pel gaudi de la baixada, hem seguit esquiant per dins del bosc, fins que ens hem trobat que havíem perdut el camí.
Per recuperar-lo, hem hagut de penjar-nos els esquís a l'esquena i fer algunes marrades pel bosc i pujar una petita canal molt dreta. Un cop a dalt, ja hem trobat el camí i en poca estona hem arribat al llac on hi havia els taxis que baixen a Espot.

Per veure més fotos, cliqueu aquí.