dilluns, 2 d’abril del 2018

Puig del Coma de l'Orri ( 2.686m. ) i Puig de Pastuira o Les Borregues ( 2.692 m. )

Al davant els primers cims del Coma de l'Orri, a la dreta, el Gra de Fajol, al mig, al fons, el Bastiments, a l'esquerra, el Pic de l'Infern i la Fossa del Gegant.
Avui hem anat amb el Robert cap a Vallter. La primera intenció era anar cap a fer el Bacivers, però abans de pujar a Vallter, al primer revolt, ja hem vist uns esquiadors que es preparaven per pujar per la vall del Coma de l'Orri. Feia temps que ho tenia en ment i veient que es veia neu, hem decidit canviar de plans i anar a fer el Coma de l'Orri (2.686 m. ).
Hem aparcat al revolt i un cop equipats, amb els esquís a l'esquena perquè aquí no hi havia neu, hem començat a pujar per una pista que puja a tocar del torrent. Pocs metres després, es creua el riu per un pont de fusta i es va per dins del bosc fins on la vall s'obre.
Uns metres més amunt, ja ens hem calçat els esquís. La pujada és suau, va fent, fins que s'arriba a un resalt que es pot prendre per l'esquerra o bé la dreta. Un és més costarut que l'altre. Hem pres el menys empinat. La neu estava força bé, un xic fosa i de sota gelada, però s'anava pujant bé malgrat la inclinació. Passat aquest ressalt hem arribat al peu del coll.
Altre cop fent voltes maries hem acabat de pujar fins al coll. Sense tants arbres, el vent es feia notar, però el dia era clar avui. Des del coll es veia perfectament el Gra de Fajol a la dreta, davant el Bastiments i a l'esquerra l'Infern i la Fossa del Gegant. És un mirador fantàstic i alhora sorprenent, perquè, si més no un servidor, no s'esperava les vistes d'allà. Magnífic.
Ja al coll hem començat a carenejar, tot fent els diferents cims del Coma de l'Orri, el Nord, el Mig i el Superior. Ara bé, al nord, ens hem tret els esquís. La pendent era més pronunciada i la neu més dura. Així doncs, hem acabat de pujar amb els esquís a l'esquena i el piolet a la mà.

Al fons, dret, hi havia el Pastuira o les Borregues, depèn del mapa que també hem fet.
La baixada l'hem fet directe, des del Pastuira, la pala que baixa dreta cap a la vall. Una baixada ben divertida i directe, estalviant-nos tota la carena per després desfer el camí fins al cotxe.

Per veure més fotos cliqueu aquí.