diumenge, 16 d’abril del 2023

La Foradada, cova de l'Estrella i balma del Gat mesquer.

Avui hem anat de nou cap al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i la Serra de l'Obac. Hem anat direcció a Matadepera i just abans de l'alzina del Sal·lari, al costat dret de la carretera, en un revolt ben marcat, hi ha un xiprer on hem aparcat. Hi ha un parell de zones per aparcar, a uns 700 metres d'alçada.
Hem pres un corriol que es va enfilant cap a la dreta, passant per una codoleda i al cap de poc, hem trobat La Foradada. Un forat al mig d'una roca, a mitja alçada.

Des d'aquí hem seguit amunt, cap al GR 5. L'hem agafat uns pocs metres i tot seguit ja hem pres de nou un trencall que baixava. Un camí polsegós, entre alzines, amb còdols i una catifa de fulles a banda i banda. A mig camí, en una roca hem trobat la marca d'una cova. Hem seguit el corriol amunt i hem vist una petita cova.
Després d'aquesta hem seguit baixant fins arribar al trencall que puja fins a la cova de l'Estrella ( 866 m.). Per pujar-hi hi ha algunes cordes per ajudar-te per superar el desnivell. Aleshores, un cop a dalt, la cova s'obre al davant fent una curiosa forma d'estrella. Per l'altre extrem la cova està oberta i té sortida, tot i que es veu difícil sortir per l'altra banda.

Després de fer algunes fotos hem desfet el camí fins al trencall i de nou a aquest l'hem seguit, passant per sota l'agulla del Gat Mesquer, fins a la balma del Gat mesquer. És una bonica balma, amb bones vistes cap a la Mola, on sembla que seria un bon lloc per fer un bivac.

Tot seguit ja hem pres el corriol que baixa directe a l'aparcament.
Una volta fàcil, gens cansada, d'aquelles per fer amb infants i que té lloc que els sorprendrà.