dimecres, 5 de juliol del 2017

Escapada al Puigmal ( 2.909 m. )

Avui hem fet una altra escapada amb l'Oriol. Hem quedat a Artés al migdia i hem anat cap a Ribes de Freser, on hem fet un mos. Tot seguit, hem pujat en cotxe fins a Fontalba.
Aquí comença l'ascensió al Puigmal, reseguint corriols entre turons encatifats de verd. Hem anat enfilant fins la carena, on ja era més un roquissar. És una pujada força dreta, que en alguns trams va fent zigazagues per suavitzar el pendent, fins gairebé dalt del cim. Amb poc més d'una hora érem al cim. Veient que anàvem bé, hem decidit fer tota la volta, és a dir, baixar cap a Núria ( 1.964 m. ) i després prendre el corriol que porta a Fontalba ( 2.000 m. ).
La baixada cap a Núria és força dreta, pelada i amb alguna clapa de neu. Hem vist uns quants isards i una marmota. Gairebé a baix s'arriba al bosc, que porta fins al santuari.

Des d'aquí hem resseguit el llac, passant per l'ermita, per enfilar de nou cap a la bifurcació que porta, d'una banda a Queralbs i de l'altra a Fontalba.
És un corriol que puja força i que passa per dins del bosc. Ara bé, un cop ha guanyat alçada, després va planejant un xic, tot i que tota l'estona va fent sifonets i per tant, talla bastant el ritme a l'hora de córrer.

És una volta divertida. Un xic llarga, han sortit uns 20 quilòmetres i uns 1200 metres de desnivell positiu, però es fa bé. Té molt bones vistes. Ara, com sempre, al cim del Puigmal, vent. Un vent fresc que era d'agrair.

Per veure més fotos, cliqueu aquí