dimarts, 1 de març del 2016

M'agrada. Comenta-ho. Comparteix.

Mira, a vegades hi he estat temptat. Qui no ho estaria? Perquè quan veus aquells textos al Facebook, aquells escrits ben fets a favor de qualsevol causa noble creats per robots, la temptació és clicar un m'agrada, m'adhereixo, ho segueixo i ho subscric. I tant! Qui no té un moment de record per aquells que han patit el càncer? Qui no està en contra de tot tipus de violència? Qui no vol , en definitiva, un món millor? Jo, sí. I tant! I tot i que el més fàcil seria anar clicant que sí -de fet a vegades ho faig-, en general m'hi nego o si més no m'hi resisteixo. Però ja dic que la carn és feble. M'hi nego des d'una òptica reivindicativa, perquè encara no he vist cap efecte real d'un munt de comparticions al facebook en contra, per exemple, del maltracte animal o bé a favor de les persones migrades i que porti enlloc. D'acord que ve a ser com una espècie de gest, com una mostra de que es pensa en ells, com també en els milers de malalts, persones necessitades o bé infants amb trastorns, però que no ho cliqui, no vol dir que no hi estigui d'acord, senzillament, que no vull jugar a aquest joc. Al joc d'exposar públicament i , perquè no, sense cap tipus de compromís i alhora efecte, de les meves dèries i fòbies, per això ja tinc aquest espai. Ara, també és cert que per les seves publicacions els coneixereu i estic ben segur que molts de nosaltres ens fem una idea d'una persona que acabem de conèixer o bé ens reafirmem en aquella que ja coneixem, segons els enllaços que comparteix o les notícies que segueix. Potser per això ràpidament es cliquen certes pàgines.
Per tant, malgrat no ho clico tot, deixeu-me dir ara que també maleeixo el càncer, desitjo el respecte als animals, anhelo l'estima als avis, postulo pel respecte al medi ambient, avorreixo la corrupció, ignoro els arrogants, celebro l'amistat, l'amor i la família, desitjo un món més just, igualitari i net i moltes coses més que tothom, ja de ben petit, desitja però que de gran oblida, ja sigui per desídia o bé per interès.