dimarts, 23 d’agost del 2016

Pic de la Dona (2.702 m.), Pic de Bacivers ( 2.844 m.), Bastiments ( 2.881 m.) i Gra de Fajol ( 2.714 m.)

Aquesta tarda hem quedat amb l'Albert, per anar cap a Vallter, a fer muntanya. Hem sortit de Calders cap a les tres i a quarts de cinc ja érem a l'estació.
Des d'allà hem enfilat cap a la Portella de Mentet, direcció nord, seguint el torrent. Un cop a la portella, a uns 2.400 metres, hem anat directes al Pic de la Dona ( 2.702 m ). Feia un dia clar i lluminós, i un xic d'aire ens acompanyava, sobretot quan sortíem a la carena. Des d'allà, ja corrent, hem baixat a sota el Bastiments, però en comptes d'enfilar-lo, ens hem desviat cap al Pic de Bacivers ( 2.844 m. ). Al peu d'aquest hi ha un petit llac rodó, avui ple de vaques pasturant. El camí puja força recte i al cap de poc hem coronat el cim. Just abans d'arribar-hi, prenent el sol, talment com en els dibuixos animats, hi havia tres trencalòs allà aturats. Ara bé, ha estat veure'ls que han alçat el vol i cercant els corrents, han pujat amunt i en res han desaparegut.

Des del Pic de la Dona

Des d'allà, resseguint la carena, hem anat cap al Bastiments ( 2.881 m. ). Altre cop, després de superar un sortint, un fals cim, ens hem trobat una sorpresa. Aquest cop quatre isards que en no res han fugit saltant.
La pujada al Bastiments ha estat força bé, un cop a aquella alçada tot es puja ràpid.

Pic de Bacivers
Bastiments
Gra de Fajol
Després de les fotos, com a cada cim, hem començat a baixar i veient que encara tenia un xic de temps, he decidit fer el Gra de Fajol. He baixat el Bastiments corrent fins al coll de la Marrana i des d'allà, amb pas constant, he remuntat fins al Gra de Fajol ( 2.714 m. ). Un cop coronat, he baixat fins al Coll de la Marrana altre cop i des d'allà cap a l'estació de Vallter.
Ha estat una sortida fantàstica. M'ho he passat molt bé i m'he sentit molt feliç. Pel dia. Perquè ha estat un xic improvisada i feia molt, moltíssim, que no marxava a fer muntanya a la tarda i sobretot per la companyia. Un bon amic. És una sortida circular que, un cop has pres alçada, després es va fent bé. Surten uns mil metres de desnivell positiu. Un regal!