dimarts, 25 d’agost del 2009

Els petits canvis ...

Encara sóc dels que es resisteix. Encara parlo del Document d'Identitat - el del Caprabo per a mi és més nacional que el que fan des de Madrid - i a la matrícula hi porto el cat. Sí, ja ho sé, foteses, però què voleu, siguin coses del llenguatge o de les xapes, és un petit acte de rebel·lia que em permeto. Petitet, sí senyor, però un passet i ja en tenim un altre i així em sento viu, com a poble, és clar.
La veritat és que ja ni hi penso que porto l'adhesiu, només me'n recordo quan passo per la frontera i veig aquells de blau que un dia em digueren:
- No lo ves, Policia Nacional, háblame en español o no me hables. I bé, és clar, vaig callar. I em vaig esperar, sí senyor, una hora em van tenir allà per tocar allò que no sona. Però què hi farem, són la docta autoritat i què els pots dir? Al final vaig marxar, amb l'adhesiu, un somriure i un adéu, bon dia, que a casa ens han ben educat.
Bé, doncs com deia , que ja no me'n recordava fins que vaig anar l'altre dia a passar l'ITV, la inspecció tècnica, d'aquelles que et fan - al cotxe - per veure que tot rutlla i de passada cobrar quatre calerons.
Semblava que tot anava bé, és un cotxe vell però ferm, però caram, arriba un moment en què un treballador em comenta:
- Sembla que al meu company no li ha agradat l'adhesiu. Ho ha marcat com un defecte del cotxe. Per sumar i veure si et tomben.
Davant d'això em vaig quedar de pedra. Primer per l'arbitrarietat del sistema i després perquè des de la inspecció TÈCNICA valoressin això. Com podia repercutir al funcionament del cotxe l'adhesiu del Cat? Jo ja vaig notar quelcom quan li vaig demanar si dels fums anava bé i em digué:
- Dels fums, sí... deixant la frase sense acabar.
Alguna cosa passava, però s'ho callava. Suposo que no gosava dir-me que li molestava l'adhesiu. Que volia jugar a policies i a casa no li deixaven fer servir les manilles.
Finalment però, m'ho van solucionar. Bé, és que no hi havia cap problema, excepte per aquell repassa fums sense llengua.
Ara, cada cop que torni per passar l'ITV a Manresa, m'hi fixaré si m'escriuen res del Cat, no fos cas que aquell lluç hi tornés i em busqués les pessigolles.
Per cert, ara que costa tant trobar-los, hi ha una pàgina a Internet on en venen... i que consti que no hi tinc participacions en els beneficis.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Gràcies per la informació. El mes d'octubre em toca passar la ITV i fa temps que en llibreries i estancs no en trobo. Ho demanarem per Internet i així li farem pujar els fums al senyor dels fums.