diumenge, 12 de maig del 2024

Pic de les Borregues (2.693 m)

Avui hem anat amb el Marc cap a Vallter. Ara bé, en comptes de pujar fins a dalt, hem deixat el cotxe al Pla de la Molina (1.500 m). És el primer revolt tancat que et trobes abans d'enfilar cap a les pistes, just al peu de la vall de la Coma de l'Orri.
Des d'allà hem pres la pista que s'enfila cap a Ulldeter, però uns metres més endavant, l'hem deixat per prendre el trencall que ens porta cap al coll del Coma de l'Orri.
El primer tram és un camí ample, amb un pot de fusta, però ràpidament aquest es va estrenyent, fins que cal creuar el riu Ter i es pren un corriol enmig del bosc que es va enfilant suaument. És un corriol que passa entre pins i que està encatifat per pinassa.
Guanyant alçada es deixa el bosc enrere i s'obre la vall pelada on avui hi hem trobat força isards. Sobretot cries tafaneres que no es movien fins que ens acostàvem massa.
Hem anat pujant fins al coll, on ja hem trobat la neu. Una neu transformada i humida que ens ha acompanyat ja a les cotes altes.

Hem anat fent els cims del Coma de l'Orri i hem acabat al pic de les Borregues (2.693 m). El cel s'anava tapant un xic, bufava vent i aquest era ben fred.
Després de fer el cim i menjar un xic, hem baixat directe, alguna pala neu avall, ja que estava molt bé, per desfer el camí fins el cotxe.
És una sortida bonica, un xic dreta, de fet acaben sortint uns 1.200 metres de desnivell i no només això, un cop a dalt, la carena s'allarga i va fent puja i baixa per tal d'anar coronant els diferents cims.
No hem trobat gairebé ningú, bé, una parella que baixava per por del canvi de temps. Ara bé, a part d'aquest, ningú més. Sí que un cop al coll, amb el Gra de Fajol a la dreta, el Bastiments davant i l'Infern a l'esquerra, a més dels Torreneules i resta de cims, hem vist gent en algun d'aquests cims, sobretot el Gra de Fajol. Es veia encara neu, tot i que amb clapes.

Ha estat una sortida ben bonica, però l'encostipat que porto a sobre ha fet que algun tram se'm fes feixuc, però serrant les dents, he acabat de pujar.