dimarts, 15 d’agost del 2023

Estany de Laureti i Roc Blanc ( 2.542 m.)

A mitjans d'agost vam anar amb el Quirze i el Berenguer cap a l'Arièja, a Occitània. Vam anar a acampar a l'estany de Laurenti. Des del refugi, on deixes el cotxe, hi ha uns tres quarts d'hora d'un camí de pujada, ben fressat i marcat, fins a l'estany.

Vàrem arribar-hi a la tarda. És un indret força concorregut. Si bé el darrer cop hi vàrem trobar molts pescadors, aquest cop vàrem trobar-hi més aviat famílies amb infants.
La idea era fer bivac, però és un lloc, evidentment amb molta humitat. Així doncs, vàrem acabar plantant la tenda per poder dormir.
L'endemà al matí, força d'hora, vàrem anar a fer el Roc Blanc ( 2.542 m.). Vam sortir cap a quarts de vuit i cap a les 10 ja érem al cim. Per pujar-hi es segueix un corriol costerut que va fent ziga-zagues fins al coll de Laurenti. Des d'allà pots anar cap a la Bauxillada o bé el Roc Blanc. És un indret des d'on es veu la Dent d'Orlú. De fet estàs en el parc Natural d'Orlú.
Dalt de tot del cim, hi ha una petita grimpada, quatre saltirons per coronar un cim que té molt bones vistes.

Un cop fet aquest, vàrem baixar de nou cap al llac, on vàrem desmuntar la tenda i després, carregats amb tot, cap el cotxe. A la baixada sí que vàrem trobar molts pescadors que pujaven.