dilluns, 17 d’abril del 2017

Al castell de Montgrí ( 303 m. )

Ahir vaig anar fins al castell de Montgrí. Vaig aparcar al poble, a tocar del camí que puja al castell. És una pista ample, però que les pluges va desdibuixant. A banda i banda abunda l'argelaga i el romaní, a més de la borratja i la malva. Està plena de regerots. Al cap de poca estona la pista s'estreny. Va fent zigazagues de manera planera fins al cim, on hi ha el castell. Ara bé, a mig camí surt un corriol que s'enfila de dret per un torrent. És un torrent pedregós. Porta a una cova, on hi ha unes quantes vies d'escalada. La cova no és massa gran i està plena d'excrements de cabra. Pujant en vaig veure un parell, però xiques, cabrits. Seguint unes fletxes verdes vas pujant, voltant el turó i grimpant un xic. De fet fas molta drecera i és un camí fàcil i agraït. A la baixada vaig anar pel camí normal, que baixa des del castell al coll, el que separa el castell i el turó de Santa Caterina. En aquest camí hi trobem tres barraques de vinya, però no com les del Moianès, sinó de sostre voltat. Tot baixant es pot fer drecera, tallant perquè el camí fa tantes voltes, per minimitzar el pendent, que sovint passes per sobre del camí i només cal baixar de dret per estalviar-te un revolt. És una sortida ben agradable.
El castell, si bé només hi ha el perímetre dibuixat per les parets, amb torres a cada vèrtex, et permet tenir una visió dels encontorns fantàstica, ja que per una escala de cargol accedeixes al camí de ronda. A una banda merlets i algun matacà de tant en tant i de l'altra una barana, poc ferma, tot sigui dit.
Pujant i baixant em vaig trobar un munt de gent, ja que malgrat de castell n'hi ha poc, l'indret val la pena l'esforç. A més del castell veus la cisterna, les pedreres i altres indrets de la zona i un cop feta l'excursió, pots baixar a banyar-te a la platja.