dijous, 30 de juny del 2016

Els Casals d'Estiu

Ara que fa bon temps i les escoles han tancat per la mainada, és el moment per a molts infants d'anar als casals d'estiu. N'hi ha de molts tipus, de temàtiques variades, des d'alguns que prenen centres d'interès artístics a d'altres que giren a l'entorn d'un esport, n'hi ha tants com gustos hi ha.
A Calders també se'n fan uns i fan de tot. Tant van en bicicleta com van a la piscina o fan excursions o acampades. Tota l'estona, això sí, juguen i la mainada torna a casa contenta i cansada. Molt contenta i més cansada. Per la cara parlen. L'expressió,  la mirada de felicitat. Les presses al matí per llevar-se i vestir-se per anar al Casal, les ganes de trobar als amics i monitors o les converses que s'escolen, de tant en tant, explicant anècdotes o jocs amb passió i alegria, denoten que els agrada.  Que s'ho passen bé.
Els casals tenen moltes virtuts i segur que el públic que tenen, apunta els infants a aquests per molts motius, però un dels aspectes que crec que és el punt fort d'aquests, com els caus o els esplais, és que els joves que fan de monitors transmeten uns valors compartits, com la solidaritat, el compromís, l'amistat, la responsabilitat... Uns valors que ajuden a construir una societat futura millor i això és molt important i és un valor afegit del nostre país.
Als Casals també s'educa i s'educa, sobretot, en valors a través del joc, de la complicitat i de la camaraderia i d'aquesta manera es va construint també la personalitat de l'infant. Per això, acabades les classes, és important aquests moments de joc amb els companys on rere la diversió, es treballen les relacions personals i s'adquireixen habilitats i destreses socials.
Els casals no són un espai on tenir els infants aparcats quan els progenitors treballen, com la llar no és una guarderia de xics, si estan ben planificats, ambdós tenen a més d'una funció assistencial, una funció educativa i cal reconèixer-la i sobretot agrair-la.