dimecres, 2 de juny del 2010

Hem tocat el Sostre.

Només per una vegada, només un únic cop i que no serveixi de precedent. Deixeu-me posar a l'alçada del Sostres, deixeu-me parlar-li perquè m'entengui. Si cal baixaré a les catacumbes o em capbussaré pel llot, però ho faré perquè m'entengui. Vull, per un cop, ser estúpid, curt de gambals, mal educat i obtús. Vull arribar al sostre.
M'agradaria poder tenir la santa barra d'insultar sense posar-me roig, sense que em tremolés la veu o en aquest cas, les mans. Ho intentaré, potser ho aconseguiré, sempre m'he sabut arriscar.
Voldria parlar d'aquest ésser menyspreable, d'aquest personatge de provocació fàcil i gratuïta. Vacu com l'espai, que fou foragitat de l'e-notícies, que l'aviaren de l'Avui i que ara el mantenen al Mundo.
Començà sent articulista mediocre, continuà escrivint sense empenta, però descobrí el mot de l'èxit, el camí fàcil. Cada tres mots un insult, cada dues frases una desqualificació i sempre groller a punt.
No té massa amics. Enemics els que respiren, els que pensen, els que opinen. Ell sap la veritat, ell té la raó, però una raó esbiaixada, una raó forçada i ai de tu que te'n desviïs, ai de tu que el contradiguis.
Destil·la odi per tots els porus de la seva pell - i mira que n'és d'ample el sagal, seré pagès com els del Punt? - parla perquè té boca i provoca amb articles xenòfobs i barroers dignes de càmera de gas. Reitero, deixeu-me ser com ell, només unes hores breus.
Malparlar, insultar. Comparar-lo amb una rata, amb un tapir, amb un nyu castrat i em perdoni el regne animal que res m'ha fet.
Què voleu fer-hi, què li voleu dir.
La mala criança porta a això, l'aviament d'arreu, la manca d'ubicació, la desafecció del pròxim.
Cada escrit, cada retret, només és un reflex del seu ésser, del seu pensar i veient el què diu, el què escriu, molt de temps li queda al Mundo, molt de temps li queda per odiar.
Només un dia amb ell em vaig alegrar, només un dia vaig celebrar. Un llunyà matí prengué les maletes i se n'anà cap a Madrid, on esperem arreli ben fermament i no se'n desdigui i torni cap aquí.