dissabte, 23 de desembre del 2023

Montcau, roca Encavalcada i paller de les Fogueroses.

Avui hem anat amb la Gise cap al Montcau. Hem pujat al cim i després hem baixat cap al coll d'Eres. Les vistes a Montserrat i al voltant des d'allà són espectaculars.

Des d'allà hem agafat el camí que segueix la carena del Pagès. L'hem seguit uns quants metres, fins que fa el gir pronunciat cap a la dreta. Allà, a l'esquerra surt un corriol ombrívol, entre alzines, fins que arriba a una codoleda amb molt bones vistes. Des d'aquí hem pres un corriol que baixa cap a l'esquerra fins a la roca Encavalcada. És una gran roca suspesa entre dues agulles, amb Roca Mur al fons.

Després hem seguit el corriol que passa per les agulles de les Fogueroses. Primer la petita. Una agulla esbelta i prima que s'alça imponent. Passada l'agulla, el corriol es bifurca per baixar a la cova de Sant Joan. Una cova ampla i oberta amb vistes a l'agulla.

Un cop vista l'agulla hem seguit el corriol per tornar a coll d'Eres i des d'allà al coll d'Estenalles.

Una sortida ben bonica, amb indrets espectaculars i poc freqüentada. Feia un dia assolellat i fred, si més no a l'ombra. He gaudit molt de la sortida i la companyia.