dimecres, 16 d’octubre del 2013

Vacunem-nos, que arriba la grip!

Comença la campanya de vacunació de la grip. Diuen els experts, i això hem de creure, que a més de tots aquells col·lectius amb especial vulnerabilitat per la seva fragilitat, també s'han de vacunar totes aquelles persones que estan en contacte amb aquests col·lectius i persones en altres institucions tancades. Sembla que aquest darrer grup, institucions tancades, es refereix, entre d'altres, als mestres. Vaja, que m'he de vacunar. Per cert que a l'estat francès, tinc amics mestres que viuen a la Catalunya Nord, encara de França, que ja els passen directament la factura de la vacuna. Allà primer es paga i després te'n retornen una part.
Ara bé, la grip és una malaltia que si no estàs en cap grup de risc, es passa més o menys bé, amb poc més que malestar general, febre i algun dia de repòs al pic de la malaltia a molt estirar i el cos, podria ser, que en sortís reforçat d'aquesta lluita anual contra un virus que ens visita puntualment i a la llarga, s'enfortís.
Així doncs, sembla que si la grip es pot passar més o menys bé, no caldria agredir el cos amb una vacuna, perquè no oblidem que injectar qualsevol substància al cos, directament al torrent sanguini, no és precisament quelcom de natural i menyspreable. Però és clar, potser la raó, més que la nostra salut, que ja està bé tenir-la en compte, és una altra. Potser la principal preocupació és que deixem de ser productius i aleshores, algú o altre, fent números, ha vist que és més rendible augmentar les dosis de vacunes, de retruc augmentant els beneficis de certs sectors industrials, que arriscar-se a unes baixes per malaltia que suposarien un major cost econòmic.
Per tant, davant del dubte que aquesta campanya em genera jo ho tinc clar. Si la grip m'ataca, aguantaré tot el que pugui, però de moment la vacuna, ni borratxo.