divendres, 3 de setembre del 2010

Visa pour l'image

Durant el temps que vaig viure a la Catalunya Nord una de les cites més esperades de sempre, fou el Visa Pour l'Image.
Cada inici de curs, cap al setembre, s'obren diferents indrets de Perpinyà al públic i allà s'hi exposen fotografies de diferents autors, des de fotoperiodistes reconeguts a d'altres que s'estan donant a conèixer, però sempre imatges de gran qualitat.
Les temàtiques són molt variades, des de viatges a conflictes armats, passant per denúncies mediambientals o bé mirades diferents a indrets llunyans i propers. Són imatges acompanyades d'uns peus de foto explicatius, extensos i clars, però que són totalment prescindibles.
Allà sempre vaig trobar alguna exposició que m'impactà i em trasbalsà i que encara recordo profusament. Un any fou una mirada a un camp de mutilats de guerra, un altre any a la malaurada i oblidada ciutat de Bhopal, un altre dones del món, un altre els desballestadors indis. Sempre n'hi havia alguna d'especial i per això sempre hi tornava.
A més a més podia descobrir indrets que generalment estaven tancats al públic i passejar-me per uns edificis singulars sense presses i al meu aire. Vaja, que a més de visitar indrets de manera discrecional, podies gaudir i reflexionar a través de la mirada de diferents fotògrafs. Una experiència totalment recomanable si s'és a prop de Perpinyà o es vol descobrir la ciutat passant inadvertit, voltant arreu i sense donar explicacions.