dimarts, 22 de setembre del 2009

Pràcticum

Aquest any, com ja m'ha passat altres vegades, tinc una estudiant de pràctiques a l'aula. D'il·lusió, no excessiva, la veritat. Algú del ram està a l'aula i va veient com treballes i de vegades, no ens enganyem, costa tenir algú que en sap del tema i et pot jutjar - ja que també és la seva feina- . Tot i això ho accepto per dos motius.
El primer, perquè penso que ho faci bé o malament, està bé que algú pugui triar una classe per fer les pràctiques i poder veure el dia a dia, amb les alegries i, perquè no, les misèries del sistema. A més, pot ajudar-me a veure coses que jo ja tinc instaurades i potser no són les millors.
I l'altre motiu, perquè crec que és un ball que estem obligats a ballar. Moltes vegades ens queixem de que els mestres fan o són, però quan tenim l'oportunitat, per petita que sigui, d'ajudar al sistema i en el fons els infants del país, ens fem enrera. No que jo no serveixo o no que em fa vergonya, diuen alguns.
Per això m'apunto a tenir estudiants de pràctiques, perquè podré ajudar i potser podré donar la meva opinió sobre l'educació i un cop de mà, o això m'agradaria, a algú. A més, de retruc segur que aprendré moltes coses.
Ara bé, si la meva manera de treballar no és la que millor li sembla, també li servirà com a model, del què no ha de fer, és clar.
Que és una mica pretensiós? Potser, però estic treballant després d'unes pràctiques d'estudiant, una avaluació de la inspectora, unes oposicions i un any de proves. Si no serveixo, és perquè ningú ha gosat dir-ho, per tant, algú o més ben dit bastants, s'ho haurien de fer mirar.
Per això faig de tutor de pràctiques, perquè crec que la qualitat del sistema educatiu depèn de tots i totes.