dimarts, 2 de febrer del 2021

Per la vall de Marfà

Aquest diumenge vàrem anar amb els nens cap a Marfà. Vàrem deixar el cotxe a la pista que uneix Monistrol de Calders i Moià i des d'allà, vàrem seguir el camí que baixa fins a Marfà. Aquest travessa el riu i passa per sota d'unes parets de roca, on es troba la casa i l'ermita de Sant Pere de Marfà. No ens hi vàrem poder apropar massa, ja que està tot tancat. 
Després de reposar un poc, vàrem seguir el camí cap al molí de Brotons. És una passejada ben bonica, alguns trams ran de riu, amb uns boscos de pins ombrívols. Abans de creuar-lo, a l'alçada de la font nova de la Tosca, que no rajava, vàrem estar jugant al riu. 
Al cap d'una estona, prenguérem el corriol que surt de la pista i porta al molí. Aquest es troba en una balma, sota el sal d'aigua, on es forma un petit embassament gràcies a una presa que hi ha. A dins del molí, molt deteriorat. es veuen unes quantes pedres de molí, alguna formant part de les parets. 
Feia temps que hi havia anat, diria que en una d'aquelles sortides que fèiem amb mon pare i el record, segurament distorsionat per l'efecte emocional, em feia témer que l'indret em decebria. que l'hauria magnificat.  Ara bé, no només em va agradar molt, sinó que els comentaris de sorpresa dels meus fills em feren adonar que el lloc, viscuts apart, és un lloc molt bonic. Sorprenent. Digne de visitar. 
Vàrem estar una estona jugant allà, llençant pals a l'aigua al Quet, el gos, i pujant i baixant les parets que hi ha allà. Més tard, vàrem tornar a la pista que puja fins al creuament de la pista principal i des d'allà, al cotxe.




Fa uns dies vaig anar al salt de la Baga Cerdana, un altre indret interessant per visitar, tot i que no baixava massa aigua. De fet, tenim un entorn que amaga indrets molt especials i només cal temps i ganes per anar-los descobrint. De fet, des que vaig instal·lar-me l'aplicació Windy maps al mòbil, vaig seguint diferents camins i vaig trobant indrets molt bonics.