diumenge, 8 de març del 2020

Pic de la Dona ( 2.702 m. ) i Bastiments ( 2.881 m. )

Aquest matí hem quedat amb la Vera a les set a Artés. Des d'allà hem agafat l'eix cap a Vic i passat Ripoll, cap a Vallter 2000.
Hem deixat el cotxe a l'aparcament de l'estació d'esquí. Darrera del bar surt un corriol que puja cap al coll de Mentet a 2.412 m. En comptes de prendre el corriol, hem pujat pel fons del torrent, ja que la neu que s'hi ha acumulat, feia un camí ben agradable. Neu pols amb alguna clapa de gel. Fins al coll hem pujat molt bé, però al coll, on tot ja és més ventat, hem seguit pel corriol. De fet, com que al corriol es trepitja la neu, aquesta aguanta més i hem anat pujant una serp de neu fins al primer cim, on hi havia més neu.

En aquest tram ens hem posat les ganivetes, ja que estava més glaçat. La pujada cap al pic de la Dona ( 2.702 m. ) l'hem fet per la carena. És un bon mirador aquest cim. Des d'allà vèiem la cara nord del Bastiments, el Bacivers i per l'altra banda el Gra de Fajol, el coll de la Marrana...
Un cop fet el cim ens hem tret les pells de foca i hem baixat cap al coll del Gegant. Allà, ens hem tret els esquís i amb els grampons hem començat a dirigir-nos cap al Bastiments ( 2.881 m. ). L'hem pujat pel darrera. De fet, per aquesta banda, no hi havia pujat mai. Va pujant força bé i amb un parell de pales, arribes a la creu que hi ha a abans del cim. Tot seguit, carenejant, hem acabat de pujar fins al cim.

La baixada l'hem fet per la pala del Bastiments. La neu estava genial. Molta, potser algun trosset massa i pols. Feta la pala hem anat cap al coll de la Marrana i des d'allà a empalmar amb les pistes d'esquí de Vallter.
Ens ha fet un dia genial, un xic de vent a dalt, però no massa. Una bona volta que hem gaudit molt.

Sergi ha dit...

Aquests cims sí que els tinc al meu història, però mai amb neu. Ja veig que n'hi ha un bon munt, encara, i això que no ha estat un hivern massa hivern.

Cercant, se'n va trobant... però si segueix la calor, poc que durarà.