dilluns, 9 de setembre del 2013

La GROSSA. Loteria catalana

Posats a que no em toqui la Grossa de Nadal, com a mínim, que no em toqui la catalana. Ja fa anys que quan compro dècims, perquè ho reconec, sempre dic que no en compraré però n'acabo comprant, ho faig amb el nas arrufat. Però el desig de fer-me ric de la nit al dia, fent-me en veritat un xic més pobre que ric, em supera i acabo comprant participacions i algun dècim. Pels primers m'enganyo, dic que és per ajudar tal entitat o tal altre i pels segons ho reconec. Hi caic de quatre grapes, el calb em sedueix i tard, cap al final acabo comprant un dècim, per allò de i si... Enguany però, si més no, serà la catalana. Alguns puristes, que segurament mai han comprat loteria de l'Estat -creu-t'ho-, diuen que un país no cal que s'aboqui a la cerca de ludòpates per sobreviure, però la realitat diu que és un negoci rodó i si això permet, esperem, que es retalli menys, qui ho sap, benvingut sigui. No cal que ens tanquem portes, que d'altres, ja ho fan per nosaltres.
A més a més sabem que aquests diners de la Grossa catalana no aniran a les arques de l'Estat i veient els beneficis que en treuen de la loteria de Nadal a Catalunya, esgarrifa força. Una bona sotragada tindran.
Per tant, enguany, si compro loteria, que com cada any dic que no fins un parell de dies abans, que correm tots plegats a buscar un número o altre, serà catalana o no serà.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

El dia que et toqui ens ho diràs o també desapareixeràs del bloc?

Joana ha dit...

Jo cada any em dic el mateix que tu i acabo comprant...això sí cada any menys.Aquest any tenim un altre alicient. Tant de bo aquests guanys servissin per arreglar "la carretera de la vergonya" , la que va de Girona a Olot i passa pel meu poble ( fa anys i panys que fa pena i hi mort gent),per no tancar plantes als hospitals per manca de professionals que no contracten i per dotar de més mestres a les aules, i per moltes més coses.
Bona Diada Sergi. Ja t'he enllaçat al meu blog :)