dimecres, 16 de gener del 2013

Fem pizza



Una de les satisfaccions que tinc com a mestre, a més del treball ben fet amb els infants i el tracte amb les famílies, és el reconeixement en forma de publicació d'algun treball fet a classe. És tancar el cercle, un treball que neix a l'aula, creix a poc a poc i acaba publicat en alguna revista educativa.
Moltes vegades em queixo, perquè ho veig i ho sé, que molts mestres fan feines molt interessants i engrescadores a l'aula, però malauradament no tanquen el cercle. La seva bona feina es queda dins de les quatre parets i no se'n poden aprofitar d'altres mestres. No en fan difusió. I em sap greu, perquè les experiències d'uns, poden donar noves idees a d'altres i tot enriqueix. A més a més si es difon el que es fa a les aules, potser i només potser, aconseguirem que es valori més aquesta professió i de retruc la nostra escola tan maltractada.
Aquest mes m'han publicat un article i em fa molta il·lusió perquè és un treball de matemàtiques i m'agrada. M'agrada perquè quan el vàrem fer m'ho vaig passar molt bé i crec que els nens i les nenes també, de manera que escriure'l no em va costar. Només vaig haver de deixar-me anar i el text va fluir. Un cop acabat el vaig enviar a la revista Guix, amb qui ja havia tingut tractes, perquè em venia molt de gust explicar-lo i compartir-lo. Perquè quan t'ho passes bé fent alguna cosa, almenys personalment, t'agrada compartir-ho.