dilluns, 12 d’octubre del 2009

El vot universal és un vot indiscriminat ?

Fa uns mesos que m'he mudat a un pis nou. La veritat, coses de feina, només temporalment.
Ara, si us explico el panorama, és ben curiós. Es veu que volen construir una piscina comunitària, al darrera, a uns terrenys sobrers on ara hi ha un hort, molt ben cuidat per cert.
El veí del segon, que sempre ha viscut allà, diu que no, ja que ell sempre hi ha conreat i fins i tot ha donat verdures a tothom. Imagineu-vos, només arribar ja em va donar una bossa amb tomàquets collits d'aquí a sota...
Però els del tercer, que tenen dos fills i es veu que les vacances se'ls fan molt llargues, diuen que amb una piscina tots hi guanyarem, ja que podrem passar-nos-ho bé sense sortir de casa, a més d'estalviar.
L'Enriqueta per contra, l'entranyable àvia que viu a l'àtic, creu que ella no en farà ús i per tant, no vol assumir la part de despesa que li toca, encara que veu bé que s'hi faci quelcom a l'hort - sembla que no està bé amb el Lluís, el del segon- .
Per adobar-ho, els dels baixos, tot i que només vénen de tant en tant, van marxar fa molts anys, no la volen, com que mai hi són ...
I per acabar, a l'entresòl, hi ha un defensor acèrrim d'aquesta que proposa fer-ne una votació, per esclarir el tema. Embolica que fa fort.
El dia que ho va proposar es va muntar un guirigall increïble. És clar, qui havia de votar?
Uns deien que pel fet de viure-hi, encara que fos només uns mesos, encara que un aviat marxés o no hi fos mai, ja tenia el dret a decidir.
Els altres esgrimien el mateix argument per dir que no, doncs el resultat afectaria als que s'hi quedessin.
Uns deien que tothom havia de dir-hi la seva, els altres que només els que hi visquessin. Uns blanc, els altres negre.
La veritat, jo que només hi seré mesos i que si em vull banyar, me'n vaig a casa dels pares que tenen un xalet a Pedralbes, em rellisca bastant. Si la piscina surt bé, m'hi banyaré, i si no, me'n tornaré a casa els pares. I en aquestes discussions, votaré sense pensar-m'ho.
A més, què n'he de fer si l'hort no hi hauria de ser o la piscina és massa cara... Sincerament, no em preocupa gaire, no és casa meva. Vosaltres, què faríeu?
És com si Catalunya fos aquest bloc i plantegéssim qui ha de votar per la possible independència de Catalunya. Tots els del bloc, tots menys els que no hi són mai, tots menys els que d'aquí a poc marxaran o els que hi són de pas o qualsevol altra opció.
Potser és un tema per reflexionar-hi sense pors ni tabús, però conscients que cal ser rigorosos, doncs el futur del país en depèn.