dilluns, 12 de febrer del 2018

Costa Pubilla ( 2.056 m.)

Avui hem anat a fer el Costa Pubilla ( 2.056 m.). Passat Ribes de Freser, direcció la collada de Toses, a l'alçada de Planoles hi ha un trencall que porta a Nevà, on hem aparcat. De fet més amunt no es pot anar. Estava tot ben blanc.
Hem pres una pista nevada que pujava fent ziga-zagues cap a la muntanya. Està ple de traces.

Hem anat seguint les traces fins al coll, on el vent havia deixat clapes sense neu. Al coll però, en comptes de pujar cap a l'esquerra, hem anat cap a la dreta, on es veia un cim pelat d'arbres i que semblava el nostre objectiu. Ara bé, un cop a dalt hem vist que hem fet un altre cim, l'Emperadora (1.956 m. ). Tota la pujada l'hem fet sota un sol lluent i al tram de dalt, ben ventats. En sortir al coll hem vist que al sud, uns núvols negres ho cobrien tot. De fet, baixant en cotxe ens ha enxampat una tempesta de neu a l'alçada de Sant Quirze de Besora. La carretera en poc temps ha quedat ben blanca.
La baixada amb esquís des del cim ha estat poc lluïda. Una baixada amb neu crosta, pesada, d'aquelles cansades i que dificulten els girs. No ha estat una gran baixada, ara bé, el lloc és ben bonic.

Per veure més fotos cliqueu aquí.