divendres, 18 d’agost del 2017

Roca Blanca ( 2.289 m. ) i Gallina Pelada ( 2.317 m. )

Avui, amb l'Oriol i el Xavi, hem anat cap a la serra d'Ensija. Hem anat en cotxe cap a Sant Corneli i Fígols i just al trencall de Peguera, al Coll de la Creu de Fumanya ( 1.650 m. ), hem aparcat.

Des d'allà surt una pista fins a Peguera, un poble abandonat, sota una gran paret i enmig de camps. Les cases estan la majoria mig en ruïnes. Hem seguit la pista tot creuant la carretera, direcció nordoest, cap a les impressionants parets que baixen d'Ensija. Un indret fantàstic per a escaladors. La pista és força planera. Corre entremig d'uns boscos ben nets de pins i plens de vaques. Quan portàvem uns dos o tres quilòmetres, hem pres un corriol, sempre amb marques de GR i fites, que ran de paret anaven guanyant alçada, directe cap al coll de Portet. Des del coll un corriol dret s'enfila, ja tot seguit amb algun tram de grimpada, un xic exposada però fàcil. Amb poca estona hem arribat a la Roca Blanca ( 2.289 m. ). Des d'allà es veia el camí carener que puja al cim de la Gallina Pelada ( 2.317 m. ). És un camí pedregós que sembla elevar-se tot passant per sobre les parets abans flanquejades.
Al cim hem fet les fotos de rigor i observat les muntanyes del voltant. A tocar, cap al nord, el Pedraforca, molt diferent sense la vista de l'enforcadura tan característica i el Cadí. A l'oest, el Port del Compte. Al sud, Rasos i a l'est, més o menys, la Tossa, Puigllançada i el Catllaràs. És una bona atalaia.

Tot seguit hem anat baixant cap al refugi. Una cabana enmig de prats on ens hem trobat amb gent. Hem creuat direcció sud la serra per anar fins a la Creu de Ferro i des d'allà, hem pres un corriol que baixava directe cap al punt de partida, el coll de la Creu.

Per rematar el matí, hem anat a dinar a Sant Corneli, a l'afartapobres.
No era el primer cop que pujava a la Gallina Pelada, però per aquesta banda sí i m'ha agradat molt. És un xic més llarg que no pas pujar per Vallcebre, és distret, té una grimpadeta i gaudeixes de les vistes d'unes parets impressionants.

Per veure més fotos cliqueu aquí.