dijous, 25 de febrer del 2016

I que tot fos això...

Em sento bé quan...
... en un dia calorós, una ràfega d'aire, m'embulla els cabells...
... sortint de la piscina gelat, m'estiro al terra calent i un calfred em recorre tot el cos...
... camino enmig d'un camp de cereals acabats de tallar i trepitjo les tiges que queden, sentint l'espetec sota el meu calçat...
... sortint d'un espai fred, entro al cotxe, que ha estat hores sota el sol i bull d'escalfor. Aguanto una estona en aquell forn fins que al cap d'uns instants, baixo la finestra per deixar córrer l'aire...
... cerco i trobo complicitats amb certs infants d'aquells que costa trobar-ne...
... cuino en un dia càlid, amb la música de fons, la finestra oberta i una cervesa ben freda acompanyant-me...
... sense solta ni volta, estirat al costat dels meus fills, m'agafa un o l'altre i amb una forta abraçada m'omplen de petons...
... corrent pel mig del bosc, a la tardor o a la primavera, en un dia agradable, entro al bosc i veig raigs de sol escolant-se entre els arbres...
... en un sopar amb els amics, desapareixes uns instants, més mentalment que físicament i des de la distància veus com gaudeixen del moment...
... en un sopar amb els amics, les bromes es succeeixen i sembla que tots esteu disposats a fer riure als demés...
... reps o fas una abraçada a un o d'un ésser estimat...
... condueixo un dia calorós, amb la finestra oberta i sona aquella cançó...
... al vespre, estirat al sofà, gaudeixo d'aquella sèrie amb quelcom per picar i acaba bé...
... després d'un sopar íntim, entre copes, la conversa s'allarga...
... la llar de foc espetega i tancant els llums, la cambra s'il·lumina...
... acabo algun article, conte o història i somnio amb el camí que farà ara que l'he deixat marxar...
... de bon matí puc restar una estona al llit, amb les persianes pujades i entra la llum del sol a la cambra...
... a la muntanya, arribo dalt d'un cim i veig quilòmetres enllà...
... càmera en mà, cerco la llum i la millor posició per fotografiar aquell ésser o aquell instant...
... trobo un amic a qui feia temps que no veia...
... esquís als peus, sol a la cara, neu abundosa, tens una jornada llarga per endavant...
... tens moments de sinceritat amb aquells a qui aprecies...
... quan estàs a punt d'acabar aquell llibre que tant t'agrada però que alhora et fa entristir veure que s'acaba aquella història...
... m'ho passo bé i s'ho passen bé els infants a l'escola, els meus i els altres, amb mi o sense mi...
... puc donar un cop de mà a algú i en aquest se li il·lumina la cara...
... tinc entrades per a algun espectacle, parc o a quelcom i sento aquella frisança tot esperant el moment per entrar com quan era un marrec...
... pensen en mi i m'ho fan saber...
...puc escriure i llegir sense presses...
...m'adono de la bellesa que ens envolta...
i moltes coses més...