dijous, 14 de setembre del 2017

Estic il.lusionat...


Estic il.lusionat. Molt il.lusionat. Il.lusionat perquè sento al president del meu país i em fa sentir esperançat. Perquè sembla assenyat i decidit.
Estic il.lusionat perquè hi ha una colla de polítics que sembla que van a una.
Estic il.lusionat perquè malgrat totes les traves d'un Estat que ens menysté la gent es mobilitza. És mou.
Estic il.lusionat perquè líders europeus i dels Estats Units comencen a dir que acceptaran el resultat d'un referèndum aquí.
Estic il.lusionat perquè el contrincant, tot i ser fort, tot i ser dur i tenir tots els tribunals a favor seu, em sembla que se sent desorientat, segueix amb pràctiques d'èpoques franquistes que els retraten arreu del món i no saben com aturar el tsunami democràtic que els ve a sobre. I fan el ridícul.
Estic il.lusionat perquè quan sento els líders dels partits contraris a la independència o fins i tot al referèndum, no només no tenen arguments per defensar el no, sinó que mostren un nivell intel.lectual, democràtic, estratègic i humà molt baix i això tard o d'hora els anirà a la contra.
Estic il.lusionat perquè la Guàrdia Civil va perduda, fa el passerell i semblen i tothom ho percep que són uns titelles d'un govern corrupte i ruc. Perden el temps perseguint fotocopiadores quan avui en dia la tecnologia va molt més enllà.
Estic il.lusionat perquè molts advocats, a través de l'associació Drets, s'ofereixen per a defensar aquells que siguin atacats.
Estic il.lusionat perquè més de set-cents alcaldes i entre ells el de Barcelona, facilitaran el referèndum, posant-se al costat del poble, malgrat les pressions, atacs i coaccions que reben.
Estic il.lusionat en veure que la defensa de l'Estat la fa un tal Millo, entre d'altres, que ha pidolat càrrecs a tots els partits i per tant denota una manca de compromís i criteri èpica.
Estic il.lusionat perquè veig el país il.lusionat, content i decidit, molt madur i segur d'ell mateix, malgrat els atacs, els insults, les mentides, les manipulacions, les coaccions i les vexacions que rep per totes bandes, dels que sabem que ens atacaran sempre i dels que se suposa que haurien de defensar un estat de dret i democràtic.
Per tot això estic il.lusionat i crec que a més de votar, guanyarà el sí. Per dignitat, coherència i sobretot per necessitat.