dimecres, 13 de setembre del 2017

Estic emprenyat


M'emprenya. M'emprenya que amenacin a l'Anna Gabriel i que la Inés Arrimadas, malgrat la solidaritat que va trobar en aquesta, ella justifiqui els atacs a la cupaire.
M'emprenya que es persegueixi gent que senzillament imprimeix un full, que potser ni s'usarà pel sol fet d'espantar a tothom.
M'emprenya que l'alcalde del meu poble, amb qui tampoc hi tinc massa afinitat política, el citin a declarar per dir que permetrà que poguem votar. Que poguem opinar. Aquí me'l faig meu!
M'emprenya que tricornis verdosos entrin a una empresa per desconnectar una pàgina web que informa d'un procés polític mentre estem en alerta terrorista i feixistes de la Falange, per exemple, tenen la seva pàgina activa vomitant odi, bilis i ignorància.
M'emprenya veure com mitjans de comunicació manipulen la veritat sense cap tipus de vergonya i a sobre en fan bandera.
M'emprenya que polítics d'aquest país, quan veuen que no se'n surten al parlament perquè la gent no els ha votat, boicotegin la voluntat de la majoria de manera xavacana i barroera, amb mala educació, prepotència i mal gust i en cas de necessitat, recorren a un tribunal escollit pels partits estatals per imposar la seva voluntat.
M'emprenya que personatges mediàtics s'excitin davant de greuges determinats però que a vegades, quan qui pateix el greuge és de pensament diferent, només per pensar diferent, callin i no facin soroll.
M'emprenya viure en un Estat on els polítics són capaços de canviar una llei en vint-i-quatre hores per pagar el deute però no per deixar expressar-se a la gent.
M'emprenya que el Partit Popular, que té la sort de que els testimonis que podrien parlar de la seva corrupció morin, es cremin arxius de jutjats o desapareguin ordinadors, parli de democràcia i de llei.
M'emprenya que feixistes o els seus deixebles, aferrats a l'antic règim, ens parlin de democràcia quan ells mai l'han volgut ni l'han defensat si aquesta no els ha anat a favor. Quants morts hi ha a les cunetes!
M'emprenya que en ple segle XXI, encara hi hagi qui defensi la presència d'un rei. D'un personatge inútil, absurd i car, mantenint una institució retrògrada però canviant allò que li plagui al monarca.
M'emprenya que em vulguin espantar, dient que si em demanen d'anar a una taula electoral, em processaran.
M'emprenya que els meus fills visquin en un Estat tan mancat de democràcia i que a sobre, gent d'esquerres se'n desentengui perquè no és la seva lluita, com si la lluita de la llibertat d'expressió, no fos una lluita comuna per a tots aquells que estimen la llibertat en general.
M'emprenya que m'amenacin per expressar allò que penso. Allò que sento i expresso amb respecte. Amb tranquil.litat, sense alçar la veu, sense imposar.
M'emprenya tant, que per poc que pugui votaré i em mantindré ferm, donant suport en tot allò que pugui, perquè si ara claudiquem, les retallades a les llibertats augmentaran.