dissabte, 8 d’abril del 2017

Cambra d'Ase ( 2.711 m. )

Avui, amb el Guim i el Robert, hem anat a fer el Cambra d'Ase ( 2.711 m. ). Hem anat amb cotxe cap a Eina i a peu de pistes l'hem deixat ( 1.637 m. aprox ). Després hem enfilat per les pistes fins al pla del Cambra d'Ase. Fins aquí hi havia força neu, algun tram de pista un xic pelada, però es podia anar bé amb esquís.
A l'esquerra la Canal central, al mig, la Vermicelle
Des del pla, s'obre al davant, el circ del Cambra d'Ase. És impressionant. Més que res perquè sembla que a la Cerdanya no hi ha espais com aquest, però des d'aquí, s'aixequen diverses canals directes al cim.
Sortint del corredor
Hem pujat per un corredor clàssic, el Vermicelle. És un corredor no massa estret, que s'enfila de dret. Primer, a la falda, amb esquís fent voltes Maria i un cop hem arribat al final de l'embut, ens hem calçat els grampons i els esquís a l'esquena. La neu estava molt bé. Abundosa i consistent. El piolet i els grampons entraven com si fos mantega. Més amunt, algun petit tram, calia picar un xic, però poc. Amb els esquís darrera hem anat pujant fent escaleta, directa cap a la sortida. Primer amagats del sol per les altes parets que ens envoltaven, però gairebé a dalt amb un sol radiant a sobre on de nou s'obria el corredor. Pujant hi havia diferents cordades. És un corredor força transitat.

Dalt del corredor
Un cop a dalt, hem anat a fer el cim que teníem a tocar i després, desfent el camí, hem acabat d'enfilar, ja sense gaire neu, cara sud, fins al cim.

Al fons, el cim.
Des d'allà les vistes són impressionants. Avui però, amb un xic de calitja, just per amagar-nos els pobles més allunyats. Hem vist el Cadí, amb les seves canals ben nevades, el Pedraforca, tallat per una franja blanca i el Port del Compte, ben nevat a dalt. Davant, la Tossa, el Carlit, els Perics... Al fons, cap a l'est, el Canigó. Imponent. I al sud, la Torre d'Eina, el Puigmal i un munt de cims encara ben blancs.
Des del cim
Després de fer el cim hem desfet un tros de camí per trobar la Canal Central. És una canal dreta i ample que baixa al pla del Cambra d'Ase. La sortida és un xic complicada, amb un salt, però un cop comences a girar, la mateixa pendent t'acompanya. A més, avui la neu estava molt bé. Una baixada per gaudir.
A mitja canal central.
Hem pogut baixar esquiant fins als cotxes, tot i que hem hagut de fer un parell de passos, ja a baix de tot, sobre herba per unir trams de pistes d'esquí.

Per veure més fotos, cliqueu aquí.

Josep Gras ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.

Bona sortida! Les fotos del final no tenen preu. Molt bones, gràcies!