dimarts, 16 d’abril del 2019

Puigmal de Llo ( 2.762 m. ), pic del Segre ( 2.843 m. ) i Puigmal ( 2.913 m. )

Avui hem anat amb el Josep i el Dome cap a Lles, a fer la Tosa Plana. Ara bé, tot i que fa tres dies varen caure uns 60 cm de neu, avui en quedava ben poca, o això ens han dit els del refugi perquè amb la boira no es veia res. Per tant, preveient un matí amb els esquís a l'esquena, hem acabat anant cap a Er, per fer el Puigmal.
Hem aparcat al final de la pista, al fons de la vall ( 2.000 m. ) i des d'allà, ja m'he pogut calçar els esquís. La part obaga està ben nevada. Hem anat pujant ran de torrent fins al capdamunt i després, seguint les indicacions del GPS, perquè no es veia res, hem fet la pala fins al coll. Uns metres per sota el coll la neu s'acumula i fa una paret dreta i curta. Ens hem tret esquís i raquetes i hem acabat de pujar fins al coll fent escaleta.
Allà ens ha passat una cosa molt curiosa, de fet mai ens havia passat. Nevava un xic, poc i la boira tot ho cobria, ara bé, l'escalfor del sol era increïble, tant, que ens hem desabrigat. Mai havia passat tanta calor en unes condicions semblants. Hem menjat una mica i hem acabat de pujar fins al Puigmal de Llo ( 2.762 m. ). Després, desfent un tros de camí, hem anat direcció el Puigmal, però uns metres més amunt, ens hem desviat per anar a fer el pic del Segre ( 2.843 m. ). Per fer aquest es veia un tram amb pedres i per tant, hem deixat esquís i raquetes al coll i hem fet els 300 metres que quedaven fins al cim sense el material. Quan s'ha destapat, un moment, hem vist que potser hauríem pogut pujar equipats.

Desfent de nou el camí, hem passat per on teníem el material i hem seguit la carena fins al Puigmal ( 2.913 m. ). Al cim no hem trobat ningú, de fet no hi havia petjades. Hem estat una estona allà i després hem baixat directes cap a la vall. La neu, al principi, estava força bé, però a mesura que he anat perdent alçada, aquesta ha esdevingut més primavera i transformada, difícil d'esquiar, perquè és pesada i hi havia força gruix, que dificultava els girs.
Fent llargues diagonals he anat baixant fins al començament de la pista i des d'allà, al cotxe.
Ha estat una bona sortida, amb molta neu i una temperatura molt bona, llàstima de la boira.

Per veure més fotos, cliqueu aquí.

xavier pujol ha dit...

Malgrat la boira, heu fet unes bones ascensions i bones fotos.

Fa 3 setmanes en prou feines hi havia neu al Puigmal.

Sergi ha dit...

A la cara nord encara s'aguanta la neu de la setmana passada. A la sud, res de res. Va caure un bon gruix.