dissabte, 26 de maig del 2018

Volta a Montserrat pujant a Sant Jeroni ( 1.236 m. )

Avui hem anat amb el Josep, el Natali i l'Oriol a Montserrat. Hem aparcat a Santa Cecília, des d'allà surt un corriol que s'enfila cap a la canal de Sant Jeroni. El primer tram és rocós, amb alguna cadena, però metres més amunt ja entra al bosc, un bosc ple de boixos, teixos i alzines, fins al coll. És una pujada dreta, que va fent ziga-zagues per un camí ben fresat.

Al coll ens hem desviat per anar a fer el cim de Sant Jeroni ( 1.236 m. ). Un sender amb formigó i esglaons que va pujant. Hem vist cabres i poc més, perquè la boira era espessa.
Després hem tornat enrere i hem pres el camí que va cap al pla dels ocells. Ara bé, al cap d'una estona hem pres un trencall que ens ha portat sota una agulla que es diu el Cap del mort. Allà hem esmorzat amb unes vistes generoses.
Havent esmorzat hem seguit el corriol fins al Cavall Bernat. Després, sempre planejant, hem passat a tocar de la sortida de la canal Plana i hem anat al peu de la Prenyada i baixant cap a Sant Salvador hem passat per sota de l'Elefant i la Mòmia.
Des d'allà hem anat cap a la Trinitat. Un petit refugi abandonat però net. Hem seguit fins al pla de la Trinitat on hem agafat el corriol que passant per l'altre vessant del Cavall Bernat va a parar també planejant, fins a Santa Cecília.
Ha estat una volta molt distreta. Només a la primera canal hem trobat força gent, però després no gaire i les vistes del massís són espectaculars.