diumenge, 26 de novembre del 2017

Matagalls ( 1.697 m. )

Avui amb l'Oriol hem anat a fer el Matagalls (1.697 m. ). Hem anat en cotxe fins al coll de Bordoriol (1.084 m. ). Des d'aquí hem agafat una pista que puja fins al coll Pregon, però uns metres més amunt, passada la font del Pastor, hem pres una pista un xic més estreta que va fins a la font dels Mosquits. És un camí que puja suaument, enmig de faigs, tots ells despullats i el terra ple de fulles.
Des de la font, hem pres un corriol costerut que puja directe al coll Pregon. Tot aquest tram hem anat gairebé sols, però en arribar al coll Pregon, on arriba el camí principal, hem començat a trobar gent.

Hem seguit enfilant fins que hem deixat el bosc de faigs al darrera i enmig de ginebrons i roques hem arribat a la creu del Matagalls.
Des d'allà les vistes eren fantàstiques. Es veia el Pirineu a una banda, el mar a l'altra i Montserrat al fons.
De baixada hem anat pel camí normal. De fet és una pista força ampla que va fent giragonses per perdre alçada a poc a poc.
El dia era fresc, fred on no tocava el sol, però on tocava el sol, era força agradable de fer, amb l'escalforeta d'aquest.

Per veure més fotos, cliqueu aquí.