dissabte, 27 de maig del 2023

Gra de Fajol ( 2.714 m. )

Avui hem anat cap a Vallter. Hem aparcat a l'aparcament que hi ha al peu del corriol que porta al refugi d'Ulldeter. Allà ens hem calçat les botes i hem enfilat cap al refugi. El camí puja al costat del rierol, que baixava generós després de les darreres pluges.
A l'alçada del refugi ja es veia alguna clapa de neu, però poca. La pala del Bastiments potser més nevada i cap al Bacivers, molta més neu. El Canigó ben blanc.

Hem anat seguint el GR pujant cap al coll de la Marrana. Pel camí hem trobat força gent. De fet el dia convidava a sortir a caminar.
Un cop al coll de la Marrana, on el vent bufava un xic, ens hem desviat cap al Gra de Fajol ( 2.714 m.). És una pujada curta però força dreta. Aquest cim té la curiositat que està cobert de roca blanca, quars i a dalt de tot, un bloc de quars corona el cim, juntament amb una creu i un piolet.

Ens hem fet alguna foto i hem ganyipat i després, hem baixat direcció el Gra de Fajol petit per anar fins al pla del Gra de Fajol, al capdamunt de la canal dels Isards.
És una canal força dreta. El primer tram és mixta entre tartera i blocs de pedra i al capdavall, esdevé una tartera dreta fins al fons de la vall.

Hem baixat prou bé, amb cura tot anar vigilant on posàvem els peus i un cop avall, ja hem arribat a peu de refugi, on hem agafat de nou el corriol que ens portava al cotxe.
És una volta fàcil, bonica, amb molt bones vistes i un cop enfiles el Gra de Fajol ja no està tan concorregut, ja que la banda del Bastiments és com una processó.