dissabte, 9 de juny del 2018

Cambra d'Ase ( 2.750 m.)

Avui hem anat amb l'Oriol cap al Cambra d'Ase (2.750m.). Hem marxat d'hora cap a Eina, on hem aparcat. Des d'allà les pistes d'esquí s'enfilen fins al peu del circ glacial, però en un laberint de pistes indestriable. Cada cop que hi he anat he pujat per un lloc diferent. Avui, tot i que volíem anar fins al peu de la Vermicell, hem anat enfilant-nos fins a la csarena que passa per sobre d'aquestad'aquesta, just al punt on es fa difícil baixar o saltar cap a la canal. Per tant, hem acabat de pujar fins al cim per la carena. És una carena ampla, avui verdosa però a dalt resseguida d'una veta de neu. Hem passat per sobre les diferents canals i ventats, hem arribat al cim. Allà hem trobat una colla. Fins aleshores només un home, que anava amb esquís, malgrat la manca de neu excepte a les canals, i que anava fent pujades i baixades.
Després de coronar el cim hem reculat fins a la canal central. Ens hem calçat grampons i piolet en mà l'hem baixat.

És una canal ample però força dreta, sobretot la sortida. Ara, la neu estava molt tova i es feia molt bé. Un cop a peu de canal, seguint un roquissar hem anat baixant i tant alegres que ens hem saltat el trencall i ens hem trobat a l'espai Cambra d'Ase, bastant més avall i separat d'on havíem d'anar. Desfent camí i remuntant de nou hem tornat  a pistes per prendre el bon camí.
Ha estat una sortida divertida, amb un dia on s'alternaven el sol i les clarianes. Al final ens han sortit més de 1.300 m. de desnivell. Per rematar la jornada hem anat a dinar a Guardiola, al bar Cadí, un clàssic a les sortides de muntanya.